Thursday, May 6, 2010

Hong Gil Dong !

Ah ! kali ni entri pasal cerita korea lagi. Maaflah ya ! hehe

2 hari lepas baru je habiskan tengok cerita Hong Gil Dong. Dvd ni ayah aku yang bagi. Jangan jeles. Haha

Ayah aku ada bagi 2 dvd, satu Hong Gil Dong dan satu lagi cerita New Heart. Cerita New Heart tu tunggu-tunggu dululah. Ada 2-3 lagi cerita yang aku dah beli tapi belum tengok. Tak menyempat hokay !

Sekarang ni, aku nak cerita pasal Hong Gil Dong.
Cerita ni rasanya berdasarkan novel Tale of Hong Gil Dong.


Macam biasalah, aku mesti nak cakap cerita ni best. Lagi best dari cerita-cerita yang aku tengok sebelum ni. Rasanya, setiap kali aku tengok cerita baru, setiap kali tu lah aku kata cerita baru lagi best. Kan?

Cerita ni lain sikit dari kebanyakan cerita yang aku dah tengok. Yang aku perasan dan selalu tengok adalah cerita-cerita yang bertunjangkan kisah cintan-cintun semata-mata. Tapi dalam cerita ni, lain sikit. Kenapa aku cakap macam tu? Sebab kan... aku rasa cerita cintan-cintun dia tak berapa menyerlah sangat.. cerita perjuangan dia untuk menolong orang-orang miskin dan sebagainya adalah lebih menyerlah.

Cerita dia tersangat lah best dan kena dengan jiwa aku. Dari awal cerita sampai habis cerita, duk fighting saja. Cara diorang mempersembahkan martial arts tu, sangat mengkagumkan diri aku ni ha. Best..best..

Lagi best yang membuatkan aku stuck dengan cerita ni adalah disebabkan oleh Jang Guen Suk lah. Haha dia jadi Chang Hwi dalam cerita ni. Putera raja yang duk sibuk nak rampas takhta balik. Watak dia dalam cerita ni macam pathetic sikit.


Yang buat aku suka tengok dia dalam cerita ni ialah part dia menangis. Setiap kali tengok dia menangis, terdetik pulak dalam hati ni...senangnya dia ni buat-buat menangis (berlakon)..huhu

Hero cerita ni pulak, nama dia Hong Gil Dong..dilakonkan oleh Kang Ji Hwan.


Heroin dia, Heo Yi Nok..dilakonkan oleh Sung Yu Ri...


Heroin kedua yang tak banyak memberi impak bagi aku, nama dia Seo Eun Hye..dilakonkan oleh Kim Ri Na


Walaupun hero dan heroin dia dah tak berapa nak muda lagi..tapi aku sangat suka ! Sung Yu Ri sangat cantik dan Kang Ji Hwan pula sangat macho ! Jang Guen Suk? All time favourite aku! Hehe

Ah ! lagi satu...aku siap bila dah habis tengok cerita ni, aku sanggup bukak balik episode 1 untuk pastikan yang diorang ni mati ke tidak sebenarnya..haha

Sangat seronok cerita ni ! berbaloi-baloi untuk ditonton... (^^,)

10 comments:

  1. saye xsuke korea...bahase die kasar hahahha

    ReplyDelete
  2. ye ke? haha..tak perasan pulak..
    tak kesah la..janji cerita best...hahaha

    ReplyDelete
  3. aboi... bagi pinjam sekejap boleh??

    ReplyDelete
  4. bahasa apa?
    mandarin ker korea?
    kalau korea buleh la nak wat belajo bahasa korea kan..

    anyong seyo!! gitu gitu..
    (Pocket tak reti sgt tp)

    ReplyDelete
  5. abg pocket...korea la..
    aik? layan korea jugak ke?

    ReplyDelete
  6. best ke. kalo aku tgk harus tidor

    ReplyDelete
  7. akak nak pinjam citer ni..nak tengok.... la..nak wat apa lagi?

    ReplyDelete
  8. haha...tak tau lah kan..pendapat masing-masing..

    ReplyDelete
  9. kak chenta hati..boleh je..minggu depan ea? ingatkan yaya...

    ReplyDelete

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails