Friday, March 27, 2009

Korang..korang

Assalamualaikum...
2 minggu mulai hari ni...aku tidak akan mengepos entri lagi...
sb aku dpt peluang untuk mengerjakan umrah bersama saudara maraku..
ku mohon maaf jika ku ade buat salah kat teman semua...
doakan aku selamat pergi dan selamat pulang...



~ ..............................

Wednesday, March 25, 2009

90-an

Waktu : Kelas Bahasa Inggeris
Tempat : Kelas
Aku : Darjah 4
Situasi : Cikgu suruh buat ayat dengan menggunakan perkataan 'belong'

Aku tulis :
4. Belong : Hold you right where you belong

Esoknye, cikgu panggil aku g depan..pangkah besar2 kat buku...
then die tanyer
Cikgu : ..ni ayat ape nih?
Aku : erm...lirik lagu cikgu...salah ea? ;P


~ cube teka lagu ape..hehe

Snake...

dah lame dah mende ni sumer...tetibe rase nak kongsi plak...nih video ular...
sape yang takut x leh tengok...

video

video

~ aku geli..eeee

Mod Vios

kalau ku kaya sudah lama ku beli ini kereta...


~ bersyukur dengan adanya BLM ijau ku... ;P

Selalu & Kadang2...

Aku selalu marah kalau ada kereta yang potong Q kat jalan..
Kadang2 aku terlupe aku juga selalu begitu..

Aku selalu marah kalau orang bawak moto tengah2 jalan..
Kadang2 aku terlupe yang aku juga begitu…

Aku selalu marah kalau kawan2 x nak dengar cite aku..
Kadang2 aku terlupe yang aku juga selalu buat2 pekak bila diorg sedang bercerita…

Aku selalu marah bila ada orang cari pasal dengan aku..
Kadang2 aku terlupe yang aku juga pernah mencari pasal dengan orang lain..

Aku selalu sedih bila kawan2 aku sikit pun x cari aku..
Kadang2 aku terlupe yang aku juga tidak mencari mereka di masa senangku...

Aku selalu kecik ati bila dengar orang ngumpat pasal aku..
Kadang2 aku terlupe yang aku juga mungkin pernah menyakiti hati orang lain dengan kata2ku..

Aku selalu x suke kalau orang cakap2 guna bahasa kasar/kesat...
Kadang2 aku terlupe yang aku juga mengeluarkan kata2 yang x sepatutnya bila sedang marah..

Aku selalu jeles bila tengok kawan2 aku bahagia, seronok dengan keluarga masing2..
Kadang2 aku terlupe yang hidup aku ini juga sudah sangat2 dipermudahkan oleh Allah S.W.T...

Aku selalu geram bila orang buat salah x mintak maap dengan aku...
Kadang2 aku terlupe yang aku juga sukar untuk meminta maap kepada orang...

Dengan ini, aku dengan penuh kekhilafan ingin memohon maaf kepada semua orang...sesiapa saja yang pernah aku sakiti hatinya..secara sengaja atau tidak disengajakan...Aku memohon kemaafan tulus dari hati aku..

Mohon dimaafkan segala kesalahan, tutur kata yang kurang enak didengar, perbuatan yang menyakitkan hati...MAAF!!


~ ku hanya semut merah...

Monday, March 23, 2009

Cuti

bulan depan aku kene...
- amik exam pengesahan perkhidmatan (sepatutnya kene tp dah buat surat pengecualian)
- amik exam MUET ( hapah pun blum stadi )
- g kursus (kat kuala terengganu...aku nak naik ape..huhu)
- konvo (baru nak grad..huhu sedey)
Cuti aku hanya tinggal 7 hari sampai taon depan...uwaaaaaaaaaa!


~ aku sakit pewot...

March

di suatu pagi di bulan Mac 2009....

Encik T : Daya..kertas kerja saya macam mana? dah settle?
Aku : Beres....
Encik T : U tau saya pegi ESQ kelmarin...ade staf Pendaftar tanya kat saya u dah kawin ke belum...
Aku : ye ke? laki ke pompuan?
Encik T : Of course la lelaki...
Aku : Ape name die?
Encik T : x tau...saya x tanya...
Aku : Abeh tu Encik T jawab ape?
Encik T : saya jawab saya x tau..u pegi tanya die sendiri lah..
Aku : Salah orang kot...
Encik T : x lah...u sorang je hidayah PA kan?
Aku : senyum.........................


~ malas nak g taklimat exam....

Thursday, March 19, 2009

Tudung

time break tadi aku teringat mase aku mula2 masuk asrama...

Situasi : Malam pertama di asrama [Tingkatan 1]
Tempat : Katil aku [double decker belah atas]
Waktu : dekat tengah malam jugaklah...

Aku : nangis............ [ngadap dinding..seb baik katil aku tepi dinding]
Kakak Senior : daya...bangun daya...bukak tudung tu nak tido...jgn tdo pakai tudung...
Aku : erm.... [gerak2 cket...wat2 mcm tgh tdo nyenyak giler]
Kakak Senior : daya...bangun...
Aku : ................................
Kawan Kakak Senior : tdo mati agaknyer tu...buang tebiat agaknyer budak ni tdo malam pakai tudung....
Aku : Cett..! [dlm ati aje la...]


~ aku takut orang tgk rambut aku kembang mase bangun tdo...bengong!

Wednesday, March 18, 2009

Ten Ten

tgk video nih..kelakar giler...haha
klik sini....


haha..
10 = ten
20 = ten ten
100 = ten ten ten ten ten ten ten ten ten ten
budak skola rendah pun tau..haha


~ aboi x bley tahan gelak

Situasi di tempat Kerja

Aku : A...saya nak g pos office n klinik jap bley?
A : x bleh...B + C x de..nanti orang call/cari bos susah...

keesokan harinya....

B : A...saya nak g kedai..nak bli barang untuk D..
A : Ok..jangan g lelame...

Aku : ................................................



~ aku budak baru.....

x-Bos

Situasi : Aku baru tukar bos

Ex-Bos : Daya, u tolong i ye..i tau u dah x dengan i lagi tapi i mintak tolong u ye..
Aku : Boleh je Prof., x de hal..tapi kalau saye banyak keje saya lambat la tolong Prof.
Ex-Bos : i tau u sibuk tp claim2 i nanti u tolong buatkan ea..nanti i bagi duit luar...
Aku : InsyaAllah [muahaha...dpt duit luar ;P]

Kesimpulannye :

kalau campur dengan ex-bos..aku dah ade 4 orang bos...tu aku blum ganti PA bos besar..kalau PA bos besar cuti..aku kene jage 5 orang bos...[inilah akibatnya kalau nak tambah duit luar..huhu]


~ x tau bley benapas lagi ke x pasni...

Friday, March 13, 2009

Kete

5 perkara aku suka pada kete auto :

1. x susah bile ade kat bukit
2. sb kete aku kete auto
3. aku x yah susah2 tekan clutch bile jalan jem
4. bila aku malas aku suka bawak auto
5. aku jadi pemandu berhemah...;P

5 perkara aku suka kete manual :

1. lebih rock n roll
2. aku kerek bile aku bawak manual ;P
3. cepat pickup..nak2 time lepas traffic light..haha
4. aku suke cucuk kete depan bila aku bawak manual...[aku suke cucuk kete yang pemandunya lelaki tapi bawak macam siput sedut..huh! x seni langsung]
5. sb kete manual kete abg aku...haha


~ aku x suke cari pasal

Saturday, March 7, 2009

Moody

hari ni aku x de mood...
aku berdoa supaya esok aku ade mood..
sb esok adalah masa untuk berpesta ria di singapura...


~ ..........................................

Friday, March 6, 2009

Setiap pagi....

Setiap pagi hari bekerja..perkara pertama yang akan dilakukan pada jam 08:00am :

1. Bukak pc
2. Tgk jadual bos
3. G bilik bos amik/letak surat
4. Bukak email opis
5. Bukak blog aku nih
6. Bukak tagged.com
7. Bukak myspace.com
8. Bukak friendster.com
9. Bukak forum prosboc
10. Bukak forum alumni poli
11. stat keje...


~ aku sangat sibuk pada waktu pagi..... ;P

Thursday, March 5, 2009

Waktu kerja..

Januari 09..d pejabat aku :

Korset Premium Beautiful ni bagus..die bentuk shape kite...RM 2000.00 je...bleh bayar ansur2 selama 2 taon...baru RM 100.00 je sebulan.. daya kalau kurus lawa...cube ar..x mahal la...die ade infra-red..lancar peredaran darah...


1.46 pm..5/3/09 komen d friendster aku :

korset ni bgus...dia mmbentuk badan kte then stabilkn bmi kte....kalu gemuk dia kuruskn..yg kurus dia gemukkn...korset ni 70% kesihatan 30% utk pembentukan badan....mcm nenek ko tu pon bole pakai korset ni...mksud aku bkn pkai mcm kte pkai, tp balut bengkung dia tu pada kaki nenek ko..insyaallah,kalu org yg ada msalah pada kaki, kalu pkai konsisten 8jam shari gerenti bole jln blik....


aku : ...............................................[senyum] dalam kepala...[RM 2000.00 bleh tukar sport rim, + bodykit]


~ nak badan aku lawa ke badan kete lawa? ;p

Subahat..

Tahun : 2005
Situasi : Aku nak g kelas amik buku
Tempat : Kelas aku
Masa : Selepas jam 3.00 petang hari persekolahan

aku nampak 2 org kawan aku [lelaki & perempuan] yang sedang duduk berdepan sambil menutup kepala keduanya dengan menggunakan blezer.

Tindakan aku : tgk 2 minit...cabut balik rumah..

~ korg rase ape die buat?

Sunday, March 1, 2009

Kelab Karipap..!

petang tadi aku de jumpe ngan abg yusnizam...
so...aku pun dengan selambe nyer telah menandatangani borang keahlian Prosboc [tanpa bepk panjang...aku mmg malas nak pk..huhu]
ari ni aku secara rasminyer jadi ahli Prosboc....Proton Saga BLM Owner's Club...[kire rasmi da kan abg ynizam? kan kan kan??..hehe]

mase aku nak kuar umah tu..mak aku dah hangin dah...sb aku x tolong wat kuih...tengah hari dah kuar g jom heboh...pastu ptg nak kuar plak jumpe kawan..haha
so...balek je daripada telok mas tu...aku trus wat2 baek ar..[jage hati konon =P]

jadi aku pun berjanji kat mak aku tuk tolong die gelek karipap...
sudahnye...lepas penat betungkus lumus..[tangan lenguh sb x penah bu
at senaman]...
inilah hasilnya....nampak lapisan2 die kan kan kan? =)






~ seronok bermain dengan tepung =)

Marlia...Marlia...

aku x tau nak ulas ape dengan kate2 azizah mahzan tu...
kalau peminat x sokong die...die ingat die bleh dpt job kew?

Azizah Mahzan x hipokrit



~ ...........................
Related Posts with Thumbnails