Wednesday, January 5, 2011

Toys


Saya selalu terfikir apa yang menyebabkan kanak-kanak suka permainan ini?  Menurut kata rakan-rakan saya yang juga ibu-ibu, kanak-kanak akan tertarik kepada warna dan bunyi permainan tersebut.


This game ada..no, I mean this toy ada dalam my colleague's car.  Dia tampal di tingkap belakang kereta dia.  Setiap kali aku naik kereta dia aku pasti akan main toy ni.  Tak tahu kenapa. 

Selalu terfikir, kenapa kanak-kanak senang tertarik dengan toy yang macam ni kan?  Well, jangan kata budak-budak.  Aku sendiri kalau naik kereta dia tak pernah tak pegang toy ni.  Duk sibuk hayun-hayunkan mendealah tu.  Ada bunyi loceng lagi.  Leka beb !

Ada masanya, toy-toy yang macam ni pun boleh buang stress kita jauh-jauh.  Bukannya macam game-game sekarang ni.  Game-game orang-orang dewasa semuanya susah-susah.  Dah tu, bila kalah je mula la tension.  Bukan boleh buang stress, malah tambah stress lagi hade.   XD

Moral of the story : the simple the better ~ 

.................................................................................

No comments:

Post a Comment

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails