Friday, March 19, 2010

Memang aku lahir kat kandang kerbau..ko pehal ???

Entah kenapa, aku macam fobia nak mengaku tempat aku lahir masa kecik-kecik dulu. Dari aku sekolah rendah lagi, kalau orang tanya, aku mesti jawab aku lahir kat Singapore. Aku bangga lahir di Singapore tapi aku segan nak bagitahu detail.


Masa sekolah rendah, ada la beberapa orang kawan aku yang duk sebuk gelak-gelakkan tempat aku lahir. Bukan aku mintak dilahirkan kat situ, tapi dah takdir mak aku nak memberanakkan aku kat tempat tu. Nak buat macamane ye tak?


Yang paling aku tak boleh lupa, masa aku darjah 4. Ada seorang kawan aku cakap kat aku. “Patutlah badan ngko gemuk, rupa-rupanya lahir kat kandang kerbau...hahahaha”. memang macam celaka ! dan dan tu jugak aku sikit lagi nak tumbuk muka dia. Cinabeng betul.


Aku pun ragu-ragu jugak, kenapalah nama hospital tu Hospital Kandang Kerbau. Dah tak ada nama lain lagi agaknya yang dia orang boleh fikir. Yang menanggu malu..siapa? akuu jugak.. haha, tapi tu dulu lah..sekarang ni tak segan dah. Pedulilah apa orang yang kata. Bak kata orang, berani kerana benar. (tak memasal)


Yang penting sekarang ni aku hidup sehat walafiat. Hospital tu pun dah makin besar, makin cantik. Cuma nama dia saja yang tak tukar lagi kot. Sekarang ni nama dia Kandang Kerbau Women’s and Children’s Hospital. Senang cakap hospital KK la. Memang tempat orang beranak tu hospital tu.


Kamu orang jangan berani nak kutuk-kutuk aa..aku sepak laju-laju kang.

google : Hospital KK

2 comments:

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails