Friday, April 17, 2009

Umrah V4

x best pulak aku tengok blog aku yang sebelum ni...x seronok le tulis pendek2... ;P



1 April 2009 – Rabu

Hari ni kami dibawa menziarah kota Madinah...

tempat pertama..Masjid Quba’...
Ku dapat sembahyang sunat di Masjid Quba’...yang kelakarnyer..solat sunat yang kedua ku tidak habis...Ya Allah..maaf kan hambamu ini...

Sumenyer disebabkan oleh sorang hamba Allah dari India...tengah aku dlm solat..disondol2nyer aku dari depan..pastu terus duduk depan aku n solat...aku yang dah x boleh rukuk+sujud dengan rasa marah, geram, kelakar terus memberi salam untuk mengakhiri solat...ish3...memang x senonoh sungguh orang itu...dugaan2...

sebelum naik bas...kitorang adakan sesi bergambar sesama sendiri...terima kasih kepada kak cik In yang sudi amik gambo aku sorang2..hehe

[dari kiri : kak Mazlin, Maklong, MakNgah, Aisyah, Aku & Makbusu]

Kemudian kami ke Bukit Uhud...menziarah makam Saidina Hamzah + beratur untuk mendapatkan buku percuma... ;)
Bukit Uhud...

Makam Saidina Hamzah...

Nampak x buku yang kitorg dpt tu.. ;)



Kemudian kami dibawa ke ladang kurma...makan kurma free sampai kenyang! Hehe..tapi ku makan sebiji ajew.. ;P pastu berbelanjalah kami sebanyak2 nyer...haha
Kurma tu Sejuk..


Pastu kitorang g pasar kurma plak..tp x ramai yang turun...aku pun turun amik gambar ajew...ngee!


Last skali kitorang g kat Masjid Qiblatain..x ramai yang turun...n aku seperti biasa...ku turun hanya untuk mengambil gambar...ustaz x bagi lelame sebab nak kejarkan sembahyang zohor d Masjid Nabawi...


ku beli simcard arab...mobily...jangan tanye aku ape no die..aku..x tau.. ;)


~ terkejut dengan jumlah yang telah dibelanjakan di ladang kurma... ;P

No comments:

Post a Comment

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails