Wednesday, December 8, 2010

Melancong ke Bandung, Indonesia Part 6

ok lah.  Ini last cerita pasal Pasar Baru.  Bukan apa, kalau tak cerita pasal Pasar Baru banyak-banyak, nanti dah tak ada apa nak cerita sangat.  Sebab masa banyak dilanyak dekat Pasar Baru je.

Seperti yang korang sedia maklum, banyak kedai baju di Pasar Baru ni.  Yang bagusnya, ada la satu dua kedai yang terima tempahan jahitan.  Macam nak buat seluar ke, kot ke, kemeja ke, satu hari boleh siap.  Siap hantar dekat hotel lagi.  Servis marvellous. ekeke.

T-shirt2 muslimah pun banyak juga.  Aku ada la beli sehelai baju t-shirt panjang tu dengan sehelai blouse.  Kalau nak cerita pasal kain kapas, aku ada la beli sehelai buat baju blouse.  Nak kata banyak kain kapas kat sini tak juga.  Nak kata sikit pun tak juga.  Sebab aku masuk dua tiga kedai kain je.  Tak rajin nak masuk selalu kedai-kedai kain ni.  Rambang mata. huhu.

Kat Pasar Baru ni pun banyak juga jual tudung.  Macam-macam jenis tudung.  Cantik-cantik pulak tu.  Bila tengok patung pakai nampak cantik sangat.  Kalau tengok aku pakai.  pehh !! memang la sangat sakit mata.  Susahlah kan kalau gemuk ni.  Pakai apa pun tak cantik.  T__T

Ah ! Dekat Pasar Baru ni tak ada farmasi a.k.a apotek.  Ada sekali tu, kak long aku sakit perut.  Tanyalah dekat salah sorang penjual ni, dia kata ada sebelah hujung.  Along aku pun pergi la kat hujung mana ntah.  Tak jumpa.  Last-last, along aku beli vicks je untuk legakan sikit sakit perut kak long aku.  Kak long aku tu salah makan agaknya.

Di Pasar Baru ni, banyak juga kerepek-kerepek.  Kerepek-kerepek tu ada yang sedap, ada yang lemau, ada yang crunchy, ada yang manis, ada yang tawar, ada yang perisa blueberry, ada yang digoreng, ada yang disalai, ada yang belum dimasak dan ada yang bermacam-macam.  Kebanyakan kerepek diorang banyak berasaskan buah pisang.  Pisang kan sedap.  Masak macam mana pun sedap.  ye dak?  hehe.

Ok.  dah malas nak cerita pasal Pasar Baru.  Kita sambung cerita yang dah jauh menyimpang ni lain kali.

......................................................

No comments:

Post a Comment

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails