Wednesday, January 27, 2010

Mana Pergi Peterpan??

Sebenarnya saya nak cerita pasal pertemuan saya pertama kali dengan kawan chatting.
Saya dating dengan Syahirah Mohd Noor..

Irah orang Singapore.
Dia tinggal di Choa Chu Kang kalau tak silap.. saya dah lupa..
sorry Irah (-_-)’

Kami berkenalan di Chat Room Peterpan (CRPP)...
Alaa...kumpulan yang glamer dengan lagu “Tak Bisakah”..tak ingat???
Kalau lagu “Mungkin Nanti"..ingat??
Bagus !

Kami selalu berchatting di CRPP bersama dengan teman-teman yang lain.
Yang saya ingat..antaranya.. bdiamond / kak eton / fazlina / guntur / arief-dape / kiki kamisna / Fanz a.k.a Irfan / bro Antoi / bangah / boy_gemini (nama betul lupa) /dan lain-lain
Mereka sangat baik. Ada antara mereka orang Singapore..orang Malaysia dan kebanyakannya orang Indonesia. CRPP ini kiranya menyatukan kami semua lah.

Dulu saya sangat minat dengan kumpulan Peterpan.
Tapi sejak mereka bergaduh sesama sendiri dan Andika tukar group ke the Titans.. minat saya kian luntur terhadap band Peterpan itu sendiri. Saya juga tidak mengikuti perkembangan mahupun mendengar lagu-lagu the Titans meskipun saya dulu sangat meminati Andika. hehe (Ya ! Saya tipu..)

Selepas itu, keluar pula kisah penceraian Ariel Peterpan. Bagi saya sudah terlalu banyak gosip panas mengenai Peterpan mengatasi perkembangan muziknya. Dan itu juga saya jadikan salah satu alasan untuk tidak lagi mengikuti perkembangan kumpulan Peterpan walaupun anak Ariel Peterpan sangat comel. Haha..giler apa punya alasan.

Dan sejak itulah saya meninggalkan CRPP dan web Peterpan. Jujur saya katakan bahawa saya tidak tahu masih wujud lagi ataupun tidak web Peterpan. Kenapa saya tak check dulu web tu ada lagi atau tidak sebelum buat entri ini? Sebab saya malas dan saya sudah lupa URL yang sepatutnya saya tekan untuk pergi ke web tersebut.

Tiba-tiba saya rasa saya perlu membuat entri lain bagi menceritakan berkenaan kawan saya, Irah. Too much about Peterpan..kan? Tetapi, buat masa ini saya masih malas. Jadi saya teruskan saja entri saya berkenaan Irah.

Ok. Irah sangat baik dan sangat peramah.
Saya tak ingat pada tahun bila saya dating dengan Irah.
Sorry Irah (-_-)’

Masa tu saya balik Singapura, atas sebab apa? Saya masih juga tidak ingat. Terlalu banyak telan semut mungkin? Tak kisah la.

Saya dan Irah berjanji untuk bertemu pada suatu petang.
Pada masa itu saya sangat penat. Saya masih juga tidak ingat pada masa tu saya baru sampai dari Malaysia ataupun saya baru balik dari bersiar-siar di sekitar Singapura.

Jadi saya berbalas-balas khidmat pesanan ringkas dengan Irah di mana patut dia tunggu dan sebagainya.
Kisahnya, pada masa itu. Saya sangat selekeh kerana badan saya berpeluh dan saya tidak selesa. Tudung saya juga tidak betul pada masa itu. Saya juga terlupa memakai minyak wangi. Bedak compact juga lupa. Saya hanya memakai bedak biasa saja ketika itu. Adakah badan saya berbau? Oh ! jujur saya tidak tahu. Busukkah saya, Irah? Hehe

Seterusnya, saya berjalan dengan agak laju sebab Irah mesej saya cakap dia dah sampai. Oh ! itu juga telah menyebabkan saya berpeluh dengan lebih banyak dan lebih banyak beristighfar kerana saya sangat gementar.

Bila dah jumpa Irah. Irah sangat friendly. Saya tidak berasa kekok dengan dia. Saya cuma malu sebab saya nampak selebet. Selepas itu, Irah ajak saya makan KFC bersebelahan dengan McD dekat Woodlands Ave. 4 yang terletak dekat jugak dengan rumah saya. Irah belanja saya Cheezy Wedges dan air. Kami terus berbual mengenai group Peterpan, teman-teman chatting juga kisah hidup masing-masing secara generalnya.

Kenapa Irah belanja saya?. Sebab saya cakap dengan Irah saya tak ada Singapore Dollar. Pada tangan saya ada $20 duit Singapura tetapi mak saya cakap saya kena beli roti di pasaraya NTUC di Plaza 888 (saya keliru sama ada NTUC itu sendiri di dalam Plaza 888 atau bersebelahan dengan Plaza 888..saya dah lama tidak jejak kaki di sana). Dan saya langsung tak terfikir bahawa roti Bonjour yang saya ingin beli itu tidaklah semahal yang disangka. Kesian Irah kena bayar makanan saya.

Saya jumpa dengan Irah sekejap saja. Kenapa? Mungkinkah sebab sudah lewat petang? Saya masih juga tidak ingat. Hadoiii...adakah saya sudah nyanyuk? Oh tidak !! ok. Ok. Cukup.

Selepas perjumpaan petang itu. Kami masih lagi berhubung sampai sekarang. Cuma tidak kerap lah. Sebab saya sibuk. Irah juga sibuk. Saya sudah lama juga tidak mendengar kabar dia. Sudah dapatkah dia masuk Universiti? Kalau tak silap saya kali terakhir saya berhubung dengan dia, dia sedang memohon kemasukan ke Universiti setelah tamat belajar di salah sebuah politeknik di sana.

Kenapa saya tulis entri pasal dia? Sebab saya tiba-tiba rindu dekat dia..hehe
Ok. Cerita dah habis.

~ Oh ya ! kalau nak dating dengan saya, awak kena belanja saya. (^^,)

6 comments:

  1. sronok nye ada kwn dr luar....

    nnt nk kuar ngn aku, aku kena blanje mkn la ni....hehehehehe...
    aku no problem je....

    ReplyDelete
  2. haha...
    bukan jumpe slalu pun kan..
    nanti jadi macam hari tu..aku blanje ko..ko blanje aku..

    ReplyDelete
  3. bgus gk chitchat kt tenet nih, leh kenal2 ngn org dr luar..hope korg teruskn psahabtan tu..;-)

    ReplyDelete
  4. yep...agak seronok juga...
    insyaAllah..saya juga berdoa persahabatan ini tidak putus..hehe

    ReplyDelete
  5. agaknye dak irah tu pun rindu kt awak...

    ReplyDelete
  6. hehe...harap2 macam tulah..=)

    ReplyDelete

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails