Thursday, August 26, 2010

Gembira Setiap Hari ~

"If you fill your heart with regrets of yesterday and the worries of tomorrow, you have no today to be thankful for."
~ Unknown

Lepas je aku terbaca kata-kata ni, buat aku teringat beberapa perkara yang aku sampai sekarang regret lah.  kalau ikutkan selama 22 tahun dah hidup ni, macam-macam juga benda yang patut dikesalkan. ekeke.

kalau ikutkan benda pertama yang aku selalu regret adalah tabiat pemakanan.  susah beb kalau dah biasa makan-makan ni.  jangan kata dulu-dulu punya tabiat makan yang dikesalkan.  sampai la ni duk sibuk nyesalkan makan banyak masa berbuka semalam.  konon hari ni tak mau la menyesalkan sebab makan banyak time berbuka nanti.  tapi, siang-siang lagi mak aku dah suruh aku pergi beli KFC untuk buat berbuka.  tak ke aku punya nafsu lapar tu semakin lapar?  

yang jatuh nombor dua pula, menyesal sebab tak apply betul-betul nak sambung belajar apa lepas SPM hari tu.  makin tikam aje apply poli punya course.  last-last, jadi secretary la aku.  it's fate. tak boleh nak argue lagi dah benda yang dah lepas, kan?  i've to move on. 

dan about the worries of tomorrow pula.  aku decide untuk apply course Sastera Inggeris untuk sambung degree aku.  yakin ke aku? seriously, 50:50 je confident level aku untuk ambil course tu.  the only reason yang aku dapat fikirkan kenapa aku pilih course tersebut adalah kerana aku sangat-sangat cemburu dengan orang yang pandai berbahasa Inggeris dan aku teringin sangat nak developt my confident level in speaking different language. related ke? 

to see the other who can speak well in different language macam mandarin ke, arabic ke, japanese ke, english ke, betul-betul buat aku cemburu. sekarang sibuk nak belajar-belajar bahasa-bahasa tu semua bagai.  tapi... sampai la ni, aku dapat simpulkan satu je.  it's hard to learn somethin' without a teacher. 

susah beb.  belajar sendiri.  bila confuse about somethin', susah nak cari jawapan.  T_T

p/s : saya akan hidup pada hari ini dengan mengumpul lebih banyak kenangan yang manis untuk dikenang pada masa akan datang. ;D

.......................................................

6 comments:

  1. jadikn rasa sesal utk majukan diri..bukan utk mghalang kemajuan..iye dak?hoho

    ReplyDelete
  2. fndrocka, ya! saya setuju ! ^_^

    ReplyDelete
  3. hmm... btol la dayah..
    skrg ni asyik pkir kekesalan lalu je...
    aku nye lg la byk..
    smpai kdg2 rasa nk nangis je...
    tp aku kena buang jaoh2..
    sbb bnda da lepas kn..

    skrg pon, aku risau..
    pe jd ngn aku kalu aku xsmbung blaja...
    mampu ke aku nk jd PA smpai pencen..
    hmm... nk smbung blaja, byk sgt halangan nye..
    kdg2 rasa give up..

    ReplyDelete
  4. jangan give up dulu lily... kita kena kuat... fighting!

    ReplyDelete
  5. terus maju ke hadapan demi kecemerlanganmu

    ReplyDelete

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails