Thursday, September 12, 2013

Good Doctor

Hai semua !  Lama tak jumpa ye tak? 
Lama gila dah tak update post kat blog ni.. 
Bukan apa... Just nak announce...

Sekarang ni tengah cuti semester... *Ooooyeaahh!! (^o^)


...... Tapi minggu ni dah mula sem baru... *uhuk (-_-“)

 
So, kenapa tiba-tiba muncul hari ni?
Tetibe je kan.. lepas dah lama dah update..
Seperti biasa... of course la ade benda nak cerita kennn...

Yang pastinya, bukan lah cerita fasal diri sendiri.. mahupun keluarga.. mahupun saudara... senang cerita tiada kena mengena dengan sesiapa.. hehehehe.

Masa cuti semester minggu lepas... aku telah membazirkan sebanyak-banyak masa dengan tidur dan internet.. Gila loser kan.. Rasa bersalah pulak ngan nenek sebab tak banyak masa spend dengan dia.  I’ll try my best from now on... Sorry nenek.

...................................................................

Ok, cukup selingan.. kata tak nak cerita hal keluarga kan...

Sekarang ni, aku nak cerita aktiviti “internet” aku di hujung minggu.  Despite of my internet yang sooo lembap nak mampos, aku manage la jugak tengok dua tiga drama ngan movies. 

Cerita yang aku layan mostly adalah drama Korea dengan Jepun lah. 
*Ceh..padahal memang tengok korea ngan jepun je... tak tengok nye der drama bahasa lain. Buat masa ni lah. Ekekeke. 

Drama korea yang aku tengah layan sekarang ni adalah “GoodDoctor”.
 
 
 
Click here to watch the drama...
 
“Good Doctor” ni mengisahkan tentang seorang lelaki yang autisme tapi genius dan bercita-cita nak jadi surgeon.. ringkasan sinopsis dia seperti di bawah.


“Good Doctor is a medical drama about a man with autistic disorder, who has mentally of 10 years old, overcomes bias and discrimination by the society and becomes a pediatrician by utilizing his exceptional abilities that the illness brings.”
 
 
So far, cerita ni adalah sangat best... dan masih ditayangkan di TV.  Cerita ni banyak membuatkan aku berfikir... bukan pasal perubatan, tetapi nilai-nilai yang cuba disampaikan dalam drama ni. 

Aku ada seorang anak buah yang autism.. and... this drama somewhat makes me wonder if he also experienced the same thing when he socialize.

Aku harap cerita Good Doctor ni tidak menghampakan seperti cerita medik korea “Brain”.  Drama “Brain” best.. tapi ending dia hampeh.. sungguh! Huhu... Mengecewakan. 

At least, biarlah cerita dia maintain je dari awal sampai habis dia punya best macam drama medik “New Heart”.  Kat post aku yang dulu-dulu ada aku cerita fasal “New Heart” ni.  Entri tahun 2010 dulu. Cari tak jumpa dah.. hehe..

........................................................

Sebenarnya, intention post ni nak cerita fasal drama Jepun yang aku tengok dalam minggu lepas.  Tajuk dia “Kazoku Game” atau lebih dikenali sebagai “Family Game”... tapi..

Aku terpaksa sambung post seterusnya.... sebab post yang pasal drama ni panjang.. hehe. 

Tunggu post seterusnya ya !  m(^_^)m
 
.........................................................

No comments:

Post a Comment

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails