Monday, January 21, 2013

Luahan hati di tahun baru.. 2013

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua.. !
Selamat pagi.. (^_^)

Pejam celik. Pejam celik.  Dah hampir sebulan masuk tahun baru... 2013.
Diam tak diam.  Masa berlalu dengan begitu cepat sekali.
Mahu tak mahu.  Sudah semakin tua juga umurnya.
Ape pun, diucapkan Selamat Menyambut Tahun 2013 dan kepada umat Islam sedunia,  Selamat Menyambut Maulidur Rasul hari Khamis ini. 

Tahun 2013.  Tak banyak yang berubah; 

- Aku masih single.
- Aku masih debab.
- Aku masih student.
- Alhamdulillah, masih bekerja.
- Aku masih melangok drama korea.
- Aku masih layan Running Man. haha

Cuma yang berubah;

- Aku dah masuk 25 tahun... 25?????? peh.. (-_-")
- Aku.....hrmm....... itu je kot... hehe

Lama dah tak post entry bagai.. rindu la pulak..ahaks..
Ekceli nak cite yang pasal dah masuk 25 tahun tu sebenarnya. 

Kalau ikutkan target nak kawin paling lambat 25 tahun.  Tapi la ni, dah masuk tahun ke 25 ni calonnya pun masih belum ada ni.  Sedih.  (-_-) huhu.  Eh. eh. tetibe emo.  Lain la kalau dah masuk 26 tahun cakap macam tu ye tak? 

Nenek aku la hai, suruh cari kat facebook tu ha.  Boleh?  celah mana pulak yang aku nak pi cari calon kat facebook tu ha...  silap-silap takut dapat awang hitam pulak.  Uishh.. minta dijauhkan.

Ayah aku pulak.. asal balik Melaka je, mesti tanya perihal bakal suami aku ni.  Bila minta tolong carikan ayah tak nak.  Sama macam arwah mak dulu.  Katanya takut nanti aku salahkan diorg pulak bila bergaduh ngan laki.  haha.  Ada betulnya juga kan.

Ah.  Jujurnya, kawan aku dulu penah la cakap cari kat web muslima.com.  Aku pun sign up la bagai.  Testing testing je. hehe.  Pastu, rupanya yang kat situ ramai dari timur tengah.  Pak - pak arab.  So... aku cam agak kecewa gak ah.. hahaha.  Memilih sungguh.  Bukan apa.  Ada la sorang pak arab tu, terus terang cakap yang dia nak jadikan aku bini no. 2.  Gila apa?  Seram aku woooo.... lepas tu terus aku tak bukak lagi web tu.. hahaha. 

tetiba rasa macam lonely..pfft ! hahaha.  padahal sebenarnye jeles tengok kawan-kawan yang da kawin, ada baby.  comel - comel pulak tu.  haha.  Aku konon target kawin awal sebab fikir nanti kalau aku dah separuh abad nanti, anak aku dah besar.  haha. 

Ape pun, jodoh pertemuan, ajal maut, semuanya di tangan Allah S.W.T.  Aku percaya Allah akan memberi yang terbaik buat diri aku.  Yang boleh membimbing aku untuk lebih dekat dengan Allah.  In Sha Allah. Ameenn..

................................................

4 comments:

  1. dayah.... rindu kat ko..

    betol tu, jodoh pertemuan, ajal maut semua kat tangan Allah.. kita merancanglah apa yang patut dulu ea.. aku pon bila pikir2kan, memang boleh jadi gila.. rasa sunyi tu memang dah lama la sejak wana kawen ni.. dok umah sorang2 rasa macam nak bercakap dengan dinding je.. hak3..

    ko punye pandangan sama macam fara, dia pon nak kawen umur 25 sbb taknak dapat anak lambat dan nak ada anak yg dah besar bila kita dah lanjut usia.. huhu.. bila dgr fara ckp cam gitu, teros aku terpikir "betol jugak.. huhu"

    eh.. terpanjang pulak komen.. hehehe..

    psstt: bila nak datang umah aku? huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku memang nak datang umah ko.. tapi bila tu aku tak sure.. teringin gila nak lepak uma ko..

      Delete
  2. meh la datang... t aku leh panggil fara ngn tina skali... ko ajaklah monitor skali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah.. nanti apa2 hal aku contact ko okeh.. =)

      Delete

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails