Tuesday, June 29, 2010

Review Melaka Wonderland...

Hari tu ada pergi Melaka Wonderland dengan keluarga. 
tapi tak ingat la pulak bila tarikhnya. 
cerita ini sudah basi la katakan. hehe

Bagi aku yang tak pernah pergi Sunway Lagoon ni..tempat ni agak best la jugakkan..
boleh tahan seronok..
walaupun tempat dia ni tak berapa besar.. tapi puas hati jugaklah..
game-game dia walaupun tak banyak, tapi still best..

cumanya, kaki aku sakit gila.. jalan atas tar panas-panas..mahu terbakar kaki aku..
kenapa jalan atas tar? sebab nak pergi main game-game dia la..jauh-jauh jugak tempat game dia ni..nak pergi sewa pelampung pun satu hal jugak..
kalau tak pakai kasut..alamatnya menahan sakit je la tapak kaki..

lama jugak aku dengan family berendam dekat pool ni..
dari pukul 10 pagi kitorang sampai..sampai la dekat pukul 4 baru nak balik..
aktiviti-aktiviti riadah + relaks ni, bagus juga kalau sekali sekala dapat...betul tak?

kalau pasal cafe dia..biasa-biasa je..
tak kecik tak besar..harga nasi lemak, nasi goreng etc. RM10..kalau tak silap la..
air je harga standard, RM2 satu cawan..hehe

lagi satu, kalau pergi sana..pakailah swimming suit je kawan-kawan..baru seksi..haha
tak da lah..yang pasti tak boleh pakai seluar track yang berzip..bahaya ye kawan-kawan..
lagi satu..kalau degil juga nak pakai seluar track berzip...silalah jangan kecewa kalau tak dapat main game-game dia..ok?

so, sebagai kesimpulannya... Melaka Wonderland ni tidak lah teruk sangat..hehe
siapa-siapa yang nak pergi...pastikan anda pakai SUNBLOCK..ada faham?? (^o^)

gambar dari tempat parking..


ini adalah tiket masuk ye kawan-kawan...


ibu saya, adik saudara saya, adik ipar abang saya bersama dinasour-dinasour yang diragui jantinanya..


game ni dekat tengah-tengah Melaka Wonderland..cetek je air dia..


ini adalah pistol air yang berharga RM5 setiap satu...
agak sakit kalau kena tembak...


pengangkutan yang diorang sediakan untuk pergi tempat mandi dan tour...
perlu sediakan RM 2 kalau nak naik ni..


ini adalah gambar gedik sebelum mandi..


keluarga saya..


ini adalah spot yang paling saya suka lepak..macam kena urut woo..
best-best..

2 comments:

  1. wah..xcite pung brape Rm per n3...nk tau gak
    nape xble pkai slua trek berzip?

    ReplyDelete
  2. RM 30 untuk orang dewasa.. RM 25 untuk kanak-kanak.. per entry..
    tu untuk harga weekend.. kalau harga weekdays..murah sikit..

    tak tau la kenapa tak boleh pakai seluar berzip.. pekerja dia cakap bahaya..zip tu boleh buat luka kaki incase apa2 terjadi n zip tu boleh calarkan diorang punya trak tu..

    ReplyDelete

if do you wanna say something...just wrote it down guys...

Related Posts with Thumbnails